The Associated Press
March 30, 2011 - 12:00am

The Israeli prime minister has filed $300,000 libel suits against an Israeli TV station and a newspaper over reports he allegedly took expensive flights, hotels and restaurant meals from wealthy associates.

The suits were filed on Tuesday.

The one against Channel 10 says the station falsely alleged that Benjamin Netanyahu failed to report contributions by foreign donors to the state comptroller. It did not address an earlier Channel 10 report about gifts he received in the 10-year period between his first and second term as prime minister. That report had set off questions about possible ethical lapses.

The suit against Maariv says the newspaper erroneously created the impression that Netanyahu and his wife paid $17,000 for a meal abroad, part of a pattern of extravagant behavior.


American Task Force on Palestine - 1634 Eye St. NW, Suite 725, Washington DC 20006 - Telephone: 202-262-0017